tirsdag den 1. juni 2010

Perfekt kombination

4 kommentarer:

Nora sagde ...

hvor ser det bare lækkert ud.

Rikke sagde ...

Mange tak skal du have:-) Man skal ikke undervurdere blåbær i muffins..synes det er fantastisk når de eksploderer i kagen..

Mette sagde ...

Årh... Jeg ville virkelig gerne være i dit sted ligenu!

Rikke sagde ...

Hehe..billedet er nogle dage gammelt..
Jeg smider lige opskriften her:

Opskriften på muffins:

125 g blødt smør
175 g sukker (2 dl)
2 æg
275 g hvedemel (4½ dl)
1 tsk vaniliesukker
1½ tsk bagepulver
1 dl fløde eller mælk (jeg brugte fløde)
200 g friske eller optøede bær (jeg brugte 100 g friske blåbær, fordi jeg delte dejen i to og kom 1 banan i den anden del)

Hvis det er frosne bær, skal de selvfølgeligt tøes op.

Pisk smør og sukker luftigt, tilsæt æg et ad gangen. Pisk godt efter hvert æg.
Bland mel med vaniliesukker og bagepulver. Rør det forsigtigt i dejen skiftevis sammen med bær og fløde/mælk.
Fyld dejen i muffin-formene og bag dem i midt i ovnen ved 200 grader i 15-20 min.

Enjoy:-)