torsdag den 19. maj 2016

2Hand Goodies Østerbro

For nyligt er butikken 2Hand Goodies åbnet på Østerbro, på Blegdamsvej 128. Du kan finde dem på instagram her.

Butikken har mange fine varer både tøj, sko og tasker.  Alt sammen til meget rimelige priser. Jeg købte for nyligt en super velholdt Mulberry Roxanne i butikken. Ekspeditionen var meget imødekommende, hvilket desværre ikke er en selvfølge i København.

Jeg får nogen gange spørgsmålet, hvorfor jeg køber brugte tasker eller tøj. Til det vil jeg sige at det egentlig giver ret god mening, når man har bæredygtighed for øje. En lædertaske i god kvalitet kan jo holde i mange år, og have et langt liv, når den sælges videre til en ny ejer. Hele processen med at producere ting bruger verdens ressourcer, de samme ressourcer der skal bruge til at brødføde verden.

En andet aspekt for mig er det økonomiske, det er billigere samt at det er en måde at få fingre i noget som ikke længere produceres, f.eks. bestemte modeller af Balenciaga eller Mulberry tasker.



Ingen kommentarer: