lørdag den 3. juli 2010

Oprydning for en hamster

Har gang i den helt store oprydning i min lejlighed i dag. Jeg har boet her i 1½ år, og synes det er ret forbløffende hvad jeg har fået slæbt ind i en to-værelses på så kort tid. Jeg er åbenbart bare hamster typen, som opbygger et ordentligt lager. Når man bor på 55 kvm skal der ikke mange ture i Ikea til før lejligheden føles lidt proppet. Så jeg er ved at lave en minutiøs oprydning i alle skuffer og skabe, hvilket er ret kedeligt, men håber det lønner sig at jeg får styr på alle de ting der gemmer sig og desuden får smidt noget ud og givet noget til genbrug.
Jeg er ved at pakke nogle vinterting væk og fik den idé at tage billeder af tingene med digitalkameraet inden de kommer i en kasse og ned i mit kælderrum. Så kan man jo lave en lille oversigtsmappe med billeder på computeren..
Jeg læste et sted på nettet at det var godt at pakke sit vintertøj væk så man ikke skal se på det hele sommeren når man åbner skabet, så vil det føles nyt og spændende når det kommer frem af gemmerne til efteråret.
Kan forresten anbefale bloggen http://zenhabits.net/
Der er rigtig mange indlæg, men de er meget inspirerende for hamstere som mig, især fordi de anbefaler at man ændrer ting med små skridt.

Ingen kommentarer: